Saturday, November 17, 2012

Tamak dan bodoh akhirnya makan diri

Salam sajahteRA PADA KALIAN YG RAJIN IKUTI BLOG AKU NIE......

 Kali ini aku nk bawakn kisah yg berlaku depan Cafe aku siang tadi.Kira2 jam 11.30pg td tiba2 aku dengar kecoh kat luar cafe aku.Dengan perasaan ingin tau aku pun jenguk lah kt luar.Dari depan cafe aku nampak tauke India kedai runcit memulakan drama jerit2 dan mcm wayang tamil, tu laa..faham2 aje lah jika puak2 tu dah bersuara..ermmmmmm 1 kg riuh dan kecoh d buatnya.

Dari jauh aku lihat sorg pkcik sedang memeggang kolar baju sorg mamat yg pakai baju warna biru suar short putih...yang anak si tuke india tu ntah apa2 ntah terpekik2 mcm kena sawan..over sgt......puas aku nk faham smpi aku bertafakur seketika baru dpt fhm situasi yg berlaku....
Rupanya Mamat yang abg melayu peggang tu di tangkap oleh pemilik kereta(tauke india) ketika cobaan mencuri kereta.Padan muka hang yang hang nk buat keja jahat siang2 hari kt publik area nie sape suruh! kann dah mendapat .
     Dah tau hal cerita sebenarnya aku pun bawa diri lah,malaz lah nk amik pot kt hal tauke india tuuuuu..dulu aku terkena da.nnt ntah2 dia nk sabitkn aku plak.mana tau otak mereng dia buat hal.......
Apa2 pun keselamatan harta benda kita kena jaga juga,kena amik sepenuh perhatian dan sedaya upaya utk mengelakkan hal2 yang tak elok terjadi..
sekian

No comments:

Post a Comment