Monday, July 12, 2010

bila aku msuk keja dgn govmen aku dpt rasakn betapa staff2nya keja relax dan sambil lewa..tp akhir aku fhm juga sbb dah sbb bnyk sgt protokol dan birokrasi maka itulah jdnya semua slow dan terenjut2.
baru-bzaru nie aku terlibat dgn xcdnt yg teruk..3 bulan d hsptl dan 8 bulan terlantar di rumash bukanlah sesuatu yg mudah untuk di hadapi.Bosan ,jemu dan bermacam2 perasaan dah aku alami.
Aku berulang alik ke hospital sg.Buloh 2 kali seminggu.,samaada untuk fisioterapy mahu pn tamu janaji dgn doktor pakar..
Baru2 nie iaitu 28/07 yang lepas aku dtg seperti biasa ke klinik pakar lalu ku tunjukkn kaki ku yg sakit dan mula membengkak.Aku bgi tau pada doktor itu kawasan itu sakit dan berdenyut2.Tp doktor cuma bagi ubat tahan sakit dan antibiotik aje.bahkan surat cuti pun terpaksa aku minta balik.poada hal tadi aku minta surat pelepasan keja dia x bagi.
Selang 4 ari dari paha sampi ke betis kaki ku bengkak lg dan sakit nya sangat bisa.Lalu aku minta bantuan arafat driver opis untk hantar ke hsptl.Tg.Karang...lagi sekali aku cuma di bekalkan dgn ubat tahan sakit....4 hari selepas itu aku rasa macam dah nk meletup bengkak itu aku pergi pula ke bhg.kecemasan hsptl sg,buloh...smpi di sana dr,tu cuma ckp urat2 lembut yg bengkak,tak ada ape2 masalah tulang.
Aku ckp masalah aku bukannya tulang tp jangkitan kuman pd luka sbb tu dia bengkak dan kuar nanah.tapi doktor tu sentuh pun tidak kaki aku yang bengkak tu..2 ari lepas tu..bengkak tu dah pecah darah dan nanah macm paip bocor kuar..3 hand towel dan 1 towel mandi aku guna utk lap kaki aku..

No comments:

Post a Comment