Tuesday, July 27, 2010

Mereka yang dalam kenangan ku..

1-Tn.Hj.Ustaz Zainal Abidin bin Sulaiman=mantan Pegawai MAIS Daerah Kuala Selangor
Tuan Qadhi PAID K/Slgr.

Perkara yg tak dapat ku lupa tentang beliau=Berhemah,berilmu,budi pekerti mulia,mesra dan
mudah berurusan dengan beliau.
Peristiwa lucu=Suatu pagi aku di panggil oleh beliau ke bilik opisnya.apa lagi jantung ku pun daag dig dug jadinya.Apalah pula salah aku terbuat nie,atau beliau minta ajar pasal komputer dari aku yang suam2 aje ilmu pasal komputer atau ada kertas kerja yang beliau reject..dan macam2lah.
Aku pun masuk ke opis beliau lalu duduk dengan sopan siap rapatkan lagi paha cam wanita ayu.
Lalu belaiu bertanaya Rul,..tu nama yang beliau panggil aku di opis."Aku hairanlah,tiap kali aku sain borang permohanan dan kertas kerja nie,napa aku asyik terjumpa nama Kala Ramai,Kala Ramai.....Apa tiada nama lainkah yang mereka pilih?".....
Rupanya beliau pelik kenapa saudara baru di daerah kuala selangor nie suka menggunakan nama Kala dan Ramai...Aku pun tergelak dan terketawa masa itu juga.Tambah lagi beliau me nambah dengan berkata,"Patutlah saudara baru kuala selangor nie ada yang tegar sebab mereka suka kala ramai-ramai atau ramai-ramai pilih kala.
*itulah secebis memori aku dengan beliau,aku terasa hati juga sebab di waktu beliau di pindahkan oleh JAKIM ke Pusat Islam Kuala Lumpur aku masa itu masih berada di wad hospital sungai buloh kerana xcdnt.*Dlm picnya beliau yg di maksudkan ialah yg sedang memagang mike tu..!!!!

No comments:

Post a Comment