Wednesday, July 14, 2010

salam......
14/07/2010
Masuk hari ke 2 aku berada di wad 5A Hospital Sg.Buloh..keadaannya tidak banyak yang berubah dari yang semalam.Suasana hambar dan lesu tetap menghiasi dan mewarnai wad 5A ini.Aku dan 3 lagi pesakit semakin mesra antara satu dengan lain.Mereka masih budak remaja lagi bahkan pesakit yang menghuni katil no.1 baru saje berumur 13 tahun.
Petang tadi dalam jam 2.30 petang pesakit di katil no.1 telah di usung ke dewan pembedahan untuk proses pembedahan.Tinggal lagi aku yang masih di hantui pertanyaan bila lagi aku memasuki dewan bedah yang telah pun kerap aku kunjungi sebelum ini.Ianya bagaikan satu penantian yang tak berkesudahan bagi aku..ssebab terlantar di katil wad ini bukanlah sepertia suasana berlibur penuh dengangurau senda.Tetapi ianya seperti satu sesi terapi untuk merenung hari-hari yang lepas dan mengharapkan hari-hari yang bakal tiba.
Tadi akak nurse tukarkan jarum kat tangan aku.uhh!! tak sakit yang seperti doktor pelatih buat kelmarin.Dia seakan mengaluh bila aku cakap kenapa nurse buat tak rasa sakit ? di jawab nya dengan nada seperti keluhan,"kami pangakat rendah,kalau doktor ada kami tak buat,bila doktor tak ade atau sibuk ahh!! baru kami di perlukan..

1 comment:

  1. sedih tul aku baca....sesakali cube ler pulak tulis yang happy2...cantiknye blogmu syaz...kau punyer banyak masa menulis...tuliskan ape sahaja yg terlintas..paling kurang kita ada catatan harian maya dalam hidup...jika dihimpun dalam satu kita..ko dah boleh karang buku....x mustahil ia boleh diaplikasikan dalam movie...Allah dekat pd orang yg lemah......istiqamah dalam penuh kesabaran...ni mukin tulisan taqdirmu yg mesti kau lalui...susah..suasah...10x ia sebenarnye menghampir masa senang atau bahagia....yakin dan pasti ia tatap milikmu jua suatu ari nati....

    ReplyDelete